Kutbananen - Reisverslag uit Sydney, Australië van jorisenellen - WaarBenJij.nu Kutbananen - Reisverslag uit Sydney, Australië van jorisenellen - WaarBenJij.nu

Kutbananen

Door: Tis officieel: Real Aussies

Blijf op de hoogte en volg

30 Januari 2006 | Australië, Sydney

Hallo, Hallo,

Echt heel lang zijn we niet in Darwin gebleven, Het weer was er niet te best en de centjes begonnen op te raken. Mensen wat gaat dat toch snel, GELD het maakt u gelukkig den ene moment en maakt u ongelukkig den andere moment (omdat je het niet meer hebt!).

Maar de moet laten we niet hangen. Toch is het raar dat je hier in een van de mooiste landen ter wereld zit en dat je het gewoon niet beseft en dat je het miezerig weer in Belgie mist. Maar ja zoals we hier al meer dan eens hebben geleerd; Je kunt niet alles hebben.

Na Darwin te hebben verlaten lag er weer een trip van 3000 km voor de boeg en dat was een heel eindje,heel veel niks en dan weer een dorp met een populatie van 5, weer heel veel niks, en weer heel veel niks en dan... daar lag het, vlak voor ons, een prachtige blauwe oceaan met droomeilanden in de verte, palmbomen en witte stranden en prachtige mooie rode cirkels met een streep er door die je laten weten dat je niet in het water mag omdat je het waarschijnlijk niet overleeft door de box-gelly-fish. ZALIG!

Maar ja, we hebben geen geld meer dus er veel van genieten kunnen we toch niet. Op zoek naar werk dan maar, ook geen lachertje!
Maar zoals Murfy in den goeie oude tijd zei; "op het einde komt alles goed!" mischien niet in die woorden maar ik denk toch dat hij dat bedoelde.

En hier zijn we dan. Innisfail. Een bananendorp 100km van Cairns. We verblijven in een hostal omdat dat praktisch de enige manier is om aan werk te geraken.
Als ik jullie een goede raad mag geven, doe het nooit van uw leven, 70 kg op uw schouwders nen hele dag, en ikke maar denken dat die troskes die in de winkel liggen zo aan den boom groeien, ik was verkeerd beste vrienden.
Maar we zijn terug centjes aan het verdienen dus dat is ook weer positief!

Begrijp me niet verkeerd, het is hier zalig en we genieten er echt van. Maar af en toe moet ik jullie dromertjes ook eens de andere zijde van de medaille laten zien.
Het paradijs komt nooit alleen!!!!!

Via deze weg wil ik dan ook eventjes gebruik maken om te zeggen dat ik heel veel van dat blondje dat mij al van in zaventem achtervolgd hou en dat ik heel blij ben dat ze hier bij me is!!!!!!

C u later aligator,

Joris en Ellen


Ps; MM nog eens bedankt!!

  • 30 Januari 2006 - 13:01

    Bompa:

    JO,
    Hou dat blondje dat u blijft achtervolgen maar goed bij, en beschouw haar als uw engelbewaarder die altijd voor u zal zorgen in goede en minder goede dagen. Maar... die situaties zullen jullie al wel bekend zijn. Dat het niet altijd rozengeur en maanenschijn is hebben jullie al wel ondervonden, maar dat maakt je samen sterk en hou het zo.
    In ieder geval nu weten jullie ook dat een trosje bananen iets groter is dan dat ze bij ons in de winkel liggen. Maar Jo, van dat te dragen wordt ge groot en sterk voor de verdere toekomst.
    Nog vele groetjes aan Ellen en ook aan u en volgende zondag bel ik nog wel eens.

  • 31 Januari 2006 - 14:02

    Steven:

    Eerst en vooral super hard bedankt voor het toch wel verassende berichtje.Merci!Ik heb van Sofie een mega cadeau gekrgen namelijk een weekend in Zeddam waar de wereldkampioenschappen veldrijden plaatsvonden. On-ge-loof-lijk.Zalig weekend, bangelijke koersen en ne Belg wereldkampioen(Vervecken).Het weekend da nu komt gaan we Oud Antwerpen onveilig maken. De Peter mijne fietsmaat trouwt, tgaat een stevig feestje worden denk ik die mannen kennende. Mar 9oit, ik zal jullie op de hoogte houden van de beslommeringen hier. Aja mijn neefje/nichtje in wording is al 3,5cm en een hartslag van 160, ideaal.Het prille begin dus maar toch...Tot gauw dikke vrienden, het ga jullie wel!

  • 31 Januari 2006 - 14:06

    Steven:

    Eerst en vooral super hard bedankt voor het toch wel verassende berichtje.Merci!Ik heb van Sofie een mega cadeau gekrgen namelijk een weekend in Zeddam waar de wereldkampioenschappen veldrijden plaatsvonden. On-ge-loof-lijk.Zalig weekend, bangelijke koersen en ne Belg wereldkampioen(Vervecken).Het weekend da nu komt gaan we Oud Antwerpen onveilig maken. De Peter mijne fietsmaat trouwt, tgaat een stevig feestje worden denk ik die mannen kennende. Mar 9oit, ik zal jullie op de hoogte houden van de beslommeringen hier. Aja mijn neefje/nichtje in wording is al 3,5cm en een hartslag van 160, ideaal.Het prille begin dus maar toch...Tot gauw dikke vrienden, het ga jullie wel!

  • 01 Februari 2006 - 02:16

    Jan Viroux:

    Hey ellen,

    Jan hier, je weet wel vriend van niels al is het lang geleden

    Ik zit nu in Maleisie, meerbepaald Kuala Lumpur en zit hier met een meisje die richting Aussie wilt trekken. De bedoeling voor haar is onmiddellijk werk te vinden en vandaar men vraag.
    Is er werk voor een extra persoon bij jullie op de farm.
    Sorry dat ik zo met de deur in huis val maar het is nogal dringend...

    Groetjes en ik ben jaloers omdat je nog steeds in Aussie zit,

    J

  • 01 Februari 2006 - 11:51

    Bianca:

    Dag lieverds,

    Tis lang geleden, daarvoor mijn verontschuldigingen, veel te lang uitgesteld, maar zoals je ziet geen afstel.
    Alles goed aan deze kant, ik kan je vertellen dat al onze vrienden zover ik weet nog samen zijn.
    Ik weet niet of je al weet dat Babs van den Tom bevallen is, al een tijdje geleden, een schattig jongentje naar men zegt, ben nog niet gaan kijken, een schande ! Zijn naam is Senne, geboren op 23/12/05 - 50cm en 3.335Kg.

    Ik vraag me ook af of je mijn mail gelezen hebt die ik naar Ellen gestuurd had, ivm je kleren enz..

    BTW niet moeilijk dat jullie "broke" zijn, als je kijkt naar de foto's hebben jullie op geen enkele foto hetzelfde aan en jullie auto zit ook goed vol ! Haha, shopaholics, prachtig om te zien, zou waarschijnlijk net hetzelfde doen. Heb je de boeken en Duveltjes goed aangekregen ?
    Ik ben zaterdag nog eens gaan stappen met een paar vriendinnen, niet te onderschatten ! Vrouwen kunnen er wat van zene... ik zat in de Sushi, daar heb je geen ontvangst, ik kom tegen 06.30h buiten en Leslie op mijn antw app., hij was al thuis en vroeg hem af waar ik was ? Toch straf hé, hem weet ik nooit bellen om te zeggen waar hij allemaal naartoe gaat zene... heb toch maar gebeld om hem gerust te stellen. Platte dat ik ben...
    We missen jullie in elk geval heel erg, tis niet omdat ik niet altijd reageer dat ik jullie verhalen niet altijd direct ga lezen en er erg van geniet ! Maar tijd en een pc thuis ontbreekt me soms.
    Onze Joris is precies niet echt afgevallen, aan zijn klein buiksje te zien ?! o)
    En Ellen zitten er geen spinnen in die bananen ? Het zweet breekt me al uit bij de gedachten als Joris met die bananen op zijn rug aan het lopen is en dan ineens bezoek krijgt van zo'n spin(neke), BAH !!
    In elk geval, nu zaterdag gaan de mannen met ons papa nog eens naar het biljartfestijn in de Zuiderkroon. Vorig jaar heb ik ons papa in den taxi moeten zetten omdat hij niet meer kon. Ben benieuwd wat ze die arme man die nooit drinkt maar zich niet laat kennen, tussen de Gerry, Vennings,Leslie, Filip en Robin De Commines, Barry en de Kevin. Hij is toen vorig jaar in een fluovestje voor het verkeer te regelen in de Sushi binnen gevallen. De buitenwippers erachter want hij mocht eigenlijk niet binnen met dat vestje.

    Ben precies mijn bomma, ik spring van den hak om den tak. Soit, nog een fantastisch verlofke gewenst en tot snel !!

    BTW Joris, ik heb van de week direct op je mail gereageerd maar kreeg geen reactie terug, misschien hadden jullie niet zoveel tijd meer.

    Dikke kussen
    Bianca & Leslie (ook al weet hij het niet)hihi...

  • 02 Februari 2006 - 11:16

    Laurent:

    Joris zijn voeten, haha Precies ne Sharpei...
    Amuseer jullie nog goed en geniet ervan!

    Dikke kus

  • 02 Februari 2006 - 14:41

    Guike En Teughels:

    Yo vedette,

    We missen jullie.
    Check die persoonlijke emails eens.
    Das beter.
    Nog veel succes
    groetjes

  • 05 Februari 2006 - 14:17

    Ingrid:

    met al dat getelefoneer zou ne mens nog vergeten nog eensd op de site te schrijven;al was het maar voor het nageslacht!!!!!!!!!!!wijh hebben een heel fijne tijd gehad met de familie en vrienden op skiverlof.het is een geweldig gekke bende we hebben goed gelachen en af en toe ook eens door gepraat.de ttouw was enig sat zullken we niet gauw vergeten de burgervader te laat hij ging nog vlug zijn beste kostuum aantrekken hij ging er prat op nooit iets af te lezen maar uit zijn hart te spreken én dat heeft hij heel mooi gedaan;papa fungeerde als tolk én hij ook met 100%geslaagd/dan alsof we het nog nie gedronken hadden bood hij ons een plaatselijk gemaaakte schnaps aan lekker heb dan maar gevraagd of we de ret van de fles mochten meenemen én jahoor!!!aankomst in het hotel wat denk je verwelkoming met..........schnaps nie ene nie twee maar VEEL jelke vloog al dansend door heel het hotel ook dat is blijkbar traditie voor we het wisten zat iedereeen in de juiste ambiantie,dan lekker gegeten,fondue en veel wijn, stef verschoot dat de familie van schaik goed kon volgen ik denk dat hiju door zijn vrouwtje op het verkeerde been is gezet:eten aan de kant en ja hoor daar vlogen we weer over de dansvloer; de heer van het hotel had er heel veel leute in om met mij de gekste pasjes te dansen en te zwieren!!!!!!resultaat de andere morgen voetjes lichtjes opgezwollen zo zijn de skibotten aan de kant blijven staan, nu weer volop aan het werk straks komt marijke bram en oma eten hier thuis voor de verjaardag van marijke,het is geweldig kookweer grijs nat donker om depri van te worden
    kids proficiat met jullie doorzettings vermogen én bah die beten amaai wat een miserie,maar voor het goede doel hé dikke knuffel

  • 05 Februari 2006 - 15:40

    Papa:

    Leuk jullie nog eens op de officiële site te kunnen ontmoeten.
    Amaai die hitte en die vochtigheid is niet bevorderlijk voor een jonge huid. Maar ja zoals jullie zelf zeggen het kan niet altijd bingo zijn.
    Miepie ik heb in het Zillertal voor jullie een paar zwarte pistjes geskied. Het was prachtig weer, goede sneeuw en den après ski, dat heb je reeds van ingrid ervaren. heel zwaaaaaar.
    Nu is het hier rotweer. Mistig , druilig regenweer en morgen weer op pad om de duitsers op te voeden. Het is erg de laatste tijd.
    Ik bel jullie van de week weer op.
    We missen jullie wel heel erg maar zijn trots op jullie avonturen. Je komt jezelf echt goed tegen daar, en dat was de bedoeling. Jullie zijn zo te zien een fijn koppel. Moet ook want Oma zit al te popelen op het volgende huwelijksfeest dus, ze heeft het tot half vier volgehouden over een nachtraaf van 80 gesproken.
    Allee schatten de groetjes , kusjes en wees voorzichtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2006

THNX

30 April 2006

vluchtgegevens

28 April 2006

Hot hot hot

24 April 2006

Change of plans

20 April 2006

nog 1 week
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 64124

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2005 - 08 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: