Werken werken werken - Reisverslag uit Sydney, Australië van jorisenellen - WaarBenJij.nu Werken werken werken - Reisverslag uit Sydney, Australië van jorisenellen - WaarBenJij.nu

Werken werken werken

Door: Semi-Aussies

Blijf op de hoogte en volg

30 November 2005 | Australië, Sydney

Hey hey !!!

Het is tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk om op internet te geraken. We vertrekken om half zeven naar het werk en zijn pas terug als de BIB al dicht is. Dus... de komende weken zal de communicatie waarschijnlijk iets minder frequent zijn.

We kunnen ook niet veel anders vertellen dan dat we elke dag werken werken werken. Morgen hebben we eindelijk een dagje vrij en daar gaan we ten volle van genieten Eerst UITSLAPEN (jullie weten wat voor langslapers we zijn he) en dan lekker relaxen. Heerlijk.

We hebben trouwens vandaag al het geld dat we hebben verdiend (toch veel ervan) al terug moeten uitgeven. We moesten onze REGO (registratie voor op de weg) betalen voor de komdende 9 maanden. Foetsie. Maar dat is dat dan weer he. Dat is weeral in orde gemaakt.

Op het werk gaat het goed. Het is niet erg varierend werk (lees NIET) maar we zijn bezig he. We beginnen zo al een beetje meer de achtergrond te kennen van iedereen (die daar VAST werkt -> knettergek). De conversaties komen op gang en we hebben het daar best naar ons zin. Maar 's avonds zijn we stikkapot. Vooral Joris heeft het heel zwaar. Hij sleurt heel de dag met boxen van 12.2 kilo, moet ze stapelen, tellen, verpakken en zien dat het allemaal klopt. Wat ze gaan doen als hij weg is, is me een raadsel.

Wat die twee andere werelden betreft waar je het over had Ilse dat beginnen wij hier ook echt te beseffen. Jullie zitten daar in de sneeuw en wij moeten het hier doen met 32 graden. hehe. We missen die sneeuw af en toe wel maar genieten volop van de zon hoor.

We hadden vorige keer niks gezegd over die foto van mijn voeten. Dat is dus de andere zijde van de medaille: die godverdommesse beesten hier. Ik word er krankjorum van. Beten overal. Zelfs als je geen beesten ziet, wordt je toch nog gebeten door god mag het weten. Als je jezelf 's avonds niet "insprayt" dan word je gewoon helemaal opgevret. Heeeerllijk.

Maar niet getreurd hoor we genieten volop van ons avontuur hier. De kleine dingen van het leven maken het gewoon AF.

Genieten jullie daar maar van de sneeuw want dat maken we toch ook niet veel mee in Belgie he.

Wij kruipen de douche in want we zijn vuil en beginnen onze langverwachte day-off.

Tot heel gauw allemaal.

Liefs

Ellen en Joe

PS: We verwachten heel heel veel post op het volgende adres:

BERRI RIVERSIDE caravan park
MR Joris Kerschot, Ms Ellen van Schaik
OnsiteVan 12
P.O BOX 237
BERRI, SA 5343
AUSTRALIA

Teughels:We willen alle gore details horen van de horecabeurs maar idd beter via joris_kerschot@hotmail.com of van_schaik_ellen@hotmail.com EN heel veel succes met je partieels.

  • 30 November 2005 - 06:46

    Joris:

    Het enige wat ik wil is alstublief een duveltje en een boekske of twee.

    MAAR VERGEET MIJNEN DUVEL NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    vriendelijke groeten,

    joris

  • 30 November 2005 - 16:18

    Gerri:

    Hip Hoi aan den overkant.
    Jaja Werken aan den band is de tofste job van je leven he. Succes ermee nog. Hier ga alles ondertussen verassend snem terug zen gang. Na de zon van thailand, los terug de sneeuw van de ardennen in gevlogen met de Sander. Straf he da klimaat gedoe. Kan da nu nie gewoon overal hetzelfdste zijn. Joris, ik ben ondertussen dus toch aan de negen maand vroeges begonnen. Heb nu twee weken gedaan( eigenlijk nen dag of zes dus) en heb er al schoon genoeg van. Zie de vriendjes dus bijna niet zo en loop er redelijk wrakerig bij. Morgen verlofke pakken dus. Vogelepik en biljart zijn de enige vereisten. Jos, u bent gewaarschuwd. Ik drink voor jullie alletwee nen duvel extra en da is beloofd. Veel plezier knapperts!!!

  • 01 December 2005 - 12:07

    Julie:

    hi lovebirds, Super foto's ... het begint te kriebelen als ik ernaar kijk! :-) geniet ervan (met de beestjes ... bij)want als je terugbent blijven toch alleen de goede herinneringen hangen!besos julie xxx

  • 01 December 2005 - 12:51

    Evi:

    zeg Joris, denk jij echt dat, als wij een krat duvel opsturen, dat één of andere postbode dat al ni lang in zijne kraag gegoten heeft voor dat bij jou aankomt???
    Ik wil wel proberen hoor. En welke boeken wil je? zal er een paar opsturen. Let me know

  • 02 December 2005 - 09:42

    Krisje:

    Helaba!!!
    En volop genoten van jullie dagje vrij??

    Hier op het werk is het hel!! Super druk. Vanmiddag interne meeting met de bazen! Ben eens curieus!!

    Allé ik stuur je van de week nog een mailtje om alles te vertellen over Engeland!!

    Dikke kussen en verzorg die voeten goed he!! (Joris, een massaagske kan veel doen... hehe)

    smak

  • 02 December 2005 - 14:56

    Sofie:

    Hey JO en Ellen

    Ellen ik sta nijna in u huis les te geven nu. Ik sta in het tweede leerjaar in maria immaculata. Jonge jonge jonge, is me da een job seg. Werk werk werk, ik ben kapot. Die 7-8 jarigen stellen zoveel vragen da is echt ni normaal, die hebben nu nog het idee dat de juf alles weet hé. Ni dus hé, ik wist nog eens niet of het durfde of dierf was. Erg hé, maar soit ondertussen komen de centjes toch weeral binnen.
    Maar ik ben toch blij dat het weekend is.
    Hebben jullie daar ook weekends of werken jullie 7/7?
    ik ben stikjaloers op jullie dat je daar recht tussen de dieren zit. Hebben jullie al andere leuke dieren gezien buiten de muggen en de pelikanen?

    Groetjes en dikke kus
    sofie

  • 02 December 2005 - 19:32

    Mama Joris:

    Dag schatten
    We zijn hier alles in 't werk aan t' stellen om toch een pakket op te sturen. Je weet wel Joris je meter is daar heel gedreven in. Dus ik heb wel heel wat hulp van haar.We gaan zien wat en hoe we dat kunnen opsturen en zo vlug mogelijk. We moeten natuurlijk wel weten wat jullie al gelezen hebben en wat je graag nog wil. Morgen probeer ik opnieuw je te bellen. De laatste 2 dagen is het me niet gelukt. Ik weet ook dat je me terugbelde maar sorry dit was tijdens de schooluren en dan moet hij afstaan. Regels voor de studenten , maar ook voor ons.Zo gaat dat in het onderwijs he , maar dat ben je vast nog niet vergeten ? Tante Linda heeft ook geinformeerd om " duvel " te vervoeren, maar .... dat blijkt toch niet zo simpel te zijn . Maar ..... we doen ons best.Dus lieve schatten we zijn er volop mee bezig. Voor de rest alles ok ( wel een beetje druk, maar we staan nog allemaal recht , ook papa. Dus so far so good ( ik hoop dat dit een beetje juist is, ik spreek al lang geen Engels meer ) .Verbeter me maar als het niet correct is. Vele dikke kussen van ons allemaal. ( Bomma blijkt toch wel gelukkig te zijn in het rusthuis ) xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    mama en papa

  • 03 December 2005 - 13:42

    Ossie:

    Prachtig avontuur. Na het lezen van jullie verhaal krijg ik weeral zin om te vertrekken. Van alles genieten zoveel jullie kunnen. Groeten, Ossie en Lili

  • 05 December 2005 - 07:36

    Mm:

    héhé, enjoy

    greetings,
    MM

  • 05 December 2005 - 19:07

    Mam:

    even kort, je weet ik ben gewend van prive te mailen he. heb met mam joris gebeld, de boeken komen er aan. indien speciale verzoekjes, dit valt te regelen met gertje, laat maar weten en anders krijgen jullie wat toegestuurd wat we denken dat jullie leuk om lezen vinden ok?
    ik ga morgen even met een ladingkje langs bij de kerschotten, kerschots? ik kijk ook wel even uit naar goedkope paperbacks, die jullie eventueel aan de aussies kunnen laten.
    heb je mijn smsje gehad over mijn werk?

    mail jullie nog ok? xx

  • 05 December 2005 - 20:16

    Julie Broos:

    hallo daar...
    heb er even over gedaan... maar toch besloten om een kijkje te nemen op jullie site! Ziet er allemaal super uit en wil jullie via deze gewoon 't allerbeste toewensen XXX

  • 05 December 2005 - 20:48

    Papa:

    Dag lievelings aussies van me.
    Iedereen is druk in de weer voor jullie boekenpakket.
    Ik ga vanavond mijn en jullie schoenen symbolisch zetten. Je weet maar nooit wat de goede Sint voor jullie zo in petto heeft. Hij heeft me wel verteld dat hij hier in Europa blijft. Veel te heet bij jullie zij hij.
    Hij vroeg wel waar zijn clementinekes bleven. De vraag van de kindjes hier is groot, maar blijkbaar kunnen hulpiet Ellen en Joris het niet bijbenen.
    Voor de rest alles ok. Iedereen is al in volle voorbereiding voor de kerst dagen alhoewel it will be lonely this chrismas zoals het liedje.
    Ik bel jullie morgen om te vertellen wat er in het schoentje zat.
    Dikke zoeeeeeeeenen.

  • 06 December 2005 - 06:35

    Mama Joris:

    Dikke knuffels
    xxxxxxxxxxxxxx
    mama

  • 06 December 2005 - 12:31

    Ingrid:

    te lang geleden maar jullie zullen wel verstaan dat dat zen redenen heeft,maar ik hoor van papa de verhalen wanneer hij jullie gebeld heeft,het is vandaag weer een dag om te vergeten grijs nat triest,gelukkig breekt er hier een tijd aan om binnen alles gezellig te maken sinterklaas heeft het te druk gehad vermoed ik om langs te komen én eerlijk heb mijn schoen ook niet gezet zet nu maar al mijn hoop op de kerstman!!!kids ik lees dat zowel de boeken en de duvel klaar staan voor vertrek DUS ga ik voor jullie andere middelen moeten inzetten ik wilde jullie een box met een feestmaaltijd opsturen maar men heeft het afgeraden,kijk de volgende weken maar heel goed er zal jullie op de veiligste manier een beetje hulp geboden worden zodat jullie ginds jullie eigen feest kunnen samenstellen, het zal ook voor ons een andere kerst zijn maar in onze harten dragen we elkaar mee DAT is eigenlijk waar de warmte en liefde van kerst voor staat
    is er ginds eigenlijk sfeer zetten ze daar een boom zijn er pakjes vraag ik me zo wel af zal blij zijn nog wat van jullie reisveslag te lezen
    dikke knuffels

  • 07 December 2005 - 14:01

    Steven/sofie:

    Elaba
    Klinkt uitnodigend fantastisch.Toch wel aardig da 2 horecabeesten als jullie de levenswandel van andere volkeren nu ff gaan uitproberen.Knap werk vrienden,keep on the good work.Toen wij samen in tklaske zaten waren we al aant fantaseren over Australie, weet ge da nog Joris, wij "studenten".tzal wel alles zijn en veel meer dan die dromen van toen.Met ons is alles super.Sofie doe haar werk heel graag en ikke, ja ik heb een redelijk luxeleven.Veel sporten, een beetje feesten en elken avond met men twee grote schatten hangen.Ik gaan da wel wa meer doen nu zenne maar int begin stuurt iedereen zo veel berichtjes , nu zalt wa rustiger zijn zeker en dan komme kik eh.Maten houdt elle goe en blijf elkaar heel graag zien. Tot binnekort.

  • 07 December 2005 - 19:39

    Kevin De Bode:

    Hej Joris En Ellen!
    Wat een verassing he!!!
    Wat cool dat jullie in Australie zitten.
    Vet cool!!!
    Wat leuk van die pelikanen!
    Ik ben dolenthousiast!
    Zeg,ik heb een vraagje.
    Hebben jullie al kangoeroe's gezien?
    Doei!
    PS: Is het werk niet te zwaar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2006

THNX

30 April 2006

vluchtgegevens

28 April 2006

Hot hot hot

24 April 2006

Change of plans

20 April 2006

nog 1 week
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 64122

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2005 - 08 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: