peaches FLUFF - Reisverslag uit Sydney, Australië van jorisenellen - WaarBenJij.nu peaches FLUFF - Reisverslag uit Sydney, Australië van jorisenellen - WaarBenJij.nu

peaches FLUFF

Door: Semi-Aussies

Blijf op de hoogte en volg

08 December 2005 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen allemaal,

Hoe gaat het daar met jullie? Nog steeds lekker koud? Hier is het warm maar de laatste dagen nu niet om te zeggen "pffff". Het heeft nogal wat geregend en het is best aangenaam overdag. Zo een beetje te vergelijken met een zomerdag van bij ons.

Kerst nadert hier inderdaad ook op net dezelfde wijze als bij ons. Heel veel media aandacht en de nodige versiering en lichtjes op straat. Het is wel een heel gek zicht hoor. Met dat weer hier. En dan die lichtjes??? Waarom??? Het is hier pas donker om half tien. Maar ja, de Aussies willen ook wat he.
Het neigt hier wel wat meer naar de Amerikaanse toestanden hoor. En de bomen worden ook hier en daar gezet, weliswaar allemaal neppers want ik denk dat er hier in de verre verte geen echte den of spar te bespeuren valt.

Ik heb weer wat meegmaakt hoor. Na de boebels op de benen van de mOZZIES hier, nu: een allergische reactie op pechen. Begin van de week moesten we voor de eerste keer pechen verpakken en dat is mij niet goe bekomen. Heb wat Zyrtec genomen maar dat hielp niet echt. Dan maar na de Chemist hier. Heb nu sterkere medicatie en een soort zeep waar ik me mee moet wassen. Het blijkt heel heel veel voor te komen hier dat mensen allergisch reageren op de peaches fluff. Natuurlijk hoor ik daar bij he.

We hebben deze week al een vrij kalme week gehad. En... ze hebben gezegd dat de komende week heel rustig gaat zijn met enkele dagen off. Diep vanbinnen zeg je dan "Jipppieieieie" want het is zo vreselijk saaai werk. Maar langs de andere kant gaan we hier dan nog langer zitten he. Hoe sneller dat we ons geld bij elkaar hebben hoe sneller dat we weer verder kunnen he. Fingers crossed.

Nieuwe fotootjes geplaatst. Ook van onze vrienden hier in Aussieland. Een van hen lijkt sprekend op Chuck Norris, de Texas Ranger. Echt hilarisch.

Tot snel,

Love

Ellen en Joe

PS: We willen onze vriendin die net uit de gevangenis komt een hart onder de riem stoppen. We zijn trots op haar dat ze zich zo sterk heeft gehouden tussen al die zware mannen daar op het politiekantoor (Copshop zoals ze hier zeggen).

NIELS: Nen dikke vette proficiat met je vaste job in Brussel. Ik ben ape ape trots op je. Good on ya mate!!! (Alleee, nu ikke nog)

  • 08 December 2005 - 08:16

    Hilde:

    Hoi! Zo te zien houden jullie je toch nog bezig buiten de werkuren. Zoals Joris versieren als bijna kerstboom! Hopelijk gaat die allergie vlug voorbij. In Oud Antwerpen is er voor de maand december een winterbar bijgekomen. Op het terras staan nu geitjes, veel lichtjes en natuurlijk een bar met jenever, Gluhwein en soep. GEZELLIG! Allee kids tot de volgende. Dikke X Hilde en Beer P.S. Ellen heb je mijn Xmas mail gekregen?

  • 08 December 2005 - 11:21

    Krisje:

    Fijn om jullie stemmeke te horen!!!!

    Leuke foto's!! Wie is mr crocodile Dundee??

  • 08 December 2005 - 14:23

    Guy & Hugues:

    Hallo Ellen en Killer

    Het is schandalig lang geleden maar uiteindelijk heb ik de moed en tijd genomen om een berichtje te schrijven naar mijn twee goede vrienden. Ik ben vandaag opgestaan met een kleine kater en ja dat is al zeer lang geleden. Ik ben namelijk met Guy, Christof en Ellen Verellen en pintje gaan drinken in de "Piep". Ik snap nog altijd niet dat de jeugd van tegenwoordig zo veel en zo lang kan drinken. Maar ja verstand komt met de jaren zeker.
    In OA gaat alles z'n gangeskes maar we missen jullie ontzettend veel. Heel veel van onze toffe klanten vragen naar jullie. Met Paula gaat alles goed (Ze heeft wel heel veel last van het vallen van de blaren gehad, voorlopig is de storm geluwd, nu is het afwachten wat het botten van de bomen gaat brengen.....)
    Zoals een trouwe herder pas ik goed op mijn kleine schaapjes (de studenten?? van Hermes). Twee weken gelden zijn wij naar de Horeca beurs geweest en hebben we ons weer helemaal laten gaan. Den Teugels heeft zijn schoonste kanten weer laten zien. Achteraf met z'n alle naar Ulcke van Zurich om op m'n kniekes te eindigen in d'n Doedelzak.
    Ondertussen begint het hier kouder te worden en wordt het dan ook tijd om aan onze fel verdiende skivakantie te denken. Zoals de vorige jaren zullen we naar hetzelfde hotel gaan maar dan zonder de Killer. De restauranthouders zullen je ook missen want zonder jou zullen we nooit aan 5 flessen wijn zitten. Maar ja dat 1 jaartje zullen we wel doorstaan.

    Nu was het wel heel lang geleden maar ik lees jullie berichten steeds door. Ondanks wat tegenslagen ga ik er van uit dat jullie de tijd van jullie leven daar beleven en dat vind ik geweldig.

    Dikke kluffels aan jullie beide.

    Hugues

    ... en nu ikke ! Ik zal hier mijn boekske eens opendoen zie...

    Gisteren zijn we begonnen in 't trefpunt en dan was onzen Hugues al "goe geladen". Om dan tot slot te eindigen met :

    Hugues :"allee, nog eentje in de Piep"
    Ikke: "NEE MAAT, ik ben al van 6 uur op en ik ben MUUG!!"
    Hugues: "Nog eentje en dan zijn we weg"
    Ikke: "Gij moet altijd uw goesting doen"
    Hugues: "Ik ben al 3 avonden achtereen niet op café gegaan en nu wil ik met u ietske gaan drinken"
    Ikke: "allee, maar eentje en dan bol ik het af hé, want ik ken u eentjes..."
    Hoe is het de avond geëindigd :
    Onzen Hugues heeft mij in de Piep een paar Dobbele Palms in mijn nek gedraaid en hij nog een JB of 4 en dan zijn we met 1 auto naar huis gegaan. En nu denk ik net dat het al 15:15 u is en dat zijn auto nog aan de Piep staat, dus dat is weer een parkeerboete.

    Wat de Horeca beurs betreft, den Teugels heeft zich inderdaad van zijn schoonste kant laten zien. Hij heeft op de beurs in zijn blote kont rondgelopen. En niet zomaar effe broek naar beneden en dan terug naar boven.. Neen, broek naar beneden, drie standen rustig voorbij wandelen en dan pas terug broek naar boven.

    Je weet al van Hilde dat er een jeneverbar in OA staat. Echt heel leuk hoor. Afgelopen zondag was het de eerste avond. Ons Hugueske stond achter de bar en ik ben met mijn zus en schoonbroer een jeneverke komen drinken. OA zou OA niet zijn mocht daar geen koppel passeren die dachten dat het gratis was. Toen Hugues even naar binnen was zagen wij die man achter de bar gaan en zelf zijn glühweintje tappen. Later zeg ik dat tegen Hugues waarop hij die man aanspreekt met de melding dat het niet gratis is.
    De woorden van die man: "aah, hier neem hem dan maar terug want ik vond hem toch nie "lakker"...
    En daar stond onzen Hugues met een halve glühwein in zijn handen. Je kan je zijn gezicht al voorstellen zeker...

    Voilà, tot zover onze belevenissen vanuit jullie "heimat".

    Dikke kussen en veel liefs.

    Guy

  • 08 December 2005 - 17:00

    Hilde:

    Nog efkes iets rechtzetten. Die mate is ni dundee maar wel Chuck Norris. Albieke wou dat toch even laten weten. Dikke knuffels

  • 08 December 2005 - 21:16

    Papa:

    Dag lieve kids.
    MMMMMMMMMMMMMMMMM Joe ferme krollen, binnen 3 weken is het lang genoeg om de kerstballen erin te hangen. Past helemaal bij die gekke aussies en zeker bij jullie privé knokploeg, stevige boys.
    He Miepie, het deed goed je stem weer te horen vandaag en nu jullie foto's, dat doet deugd.
    Gisteren naar het kerstconcert geweest in de Carolus, klassiek concert met koor en een soprane en alt. Gewoon schitterend. Wij sponsoren al 3jaar dit project van Make a Wish, die organisatie die de wensen vervult van terminale kinderpatientjes. Het was gewoon schitterend. Mijn Prutske kon niet mee, een ferme griep. Maar mijn familie was er, wat vrienden en mensen van het werk, een gluhweintje, open vuur wat wil je nog meer.
    Morgen vertrekken we naar Wenen, kwestie van de kerstsfeer te proeven, een concertje of musical meepikken en de batterijen opladen voor de laatste 3 weken van het jaar.
    We hebben vanaf vandaag ook een hond,hij heet stop. We zullen foto's van hem opsturen. Neeeeeeeeee geen echte, wel ééntje gemaakt van gerecycleerde fiets en autobanden,net echt en heel toepasselijk voor de branche waarin ik werk. Prutsie praat er mee.
    Marijke heeft dan een echte puppie binnengehaald, een labrador chocoladekleur. Heel lief maar amaai die schoenen.
    Oma stelt het heel goed, ze laat ons de berichten afprinten en leest ze heel aandachtig. Ze is heel trots op jullie en beleeft de reis heel intens mee. Ze is in volle voorbereiding voor haar 80 ste verjaardag.
    Oma wordt zeker 100, zo goed ze is, net een nieuw kleurtje op haar haar, ja grijs is voor oude mensen zegt ze.........
    Allé schatjes hou je taai en tot binnenkort aan de telefoon.

  • 10 December 2005 - 16:33

    Tomas:

    hey Ellen en Killer

    Jullie zijn al twee maanden weg dus hoog tijd dak eens iets van mij laat horen!! Me mij alles goed hier, begin alleen een beetje in de rats te zitten me schoolwerk maar das ook niks nieuw...In OA gaat alles rustig verder maar het is natùùùùrlijk ni hetzelfde zonder jullie hè. We zijn met z'n alle naar de horecabeurs geweest en het was stevig gesnoei daar! De Mosky zal het ook wel geweten hebben. Sinds die dag weten we ook dat den Teughels zijnen das ni in de smaak valt bij de vrouwkes daar. Echt leuke foto's trouwens, chuck norris is echt giere en joris gij begint al wel wa op nen aboriginal te trekke, kwestie om ni uit ten toon te vallen daar of wa? HAVE FUN!!!!!!

  • 12 December 2005 - 15:58

    Sofie:

    DRINGEND:
    Jo heb jij nog een garantiebewijs van die walkie talkies, want eentje doet het blijkbaar ni meer en ik geloof da gij die rond dezen tijd gekocht hebt.
    laat je snel iets weten?

    dikke kus sofie

  • 13 December 2005 - 05:55

    Mama Joris:

    Dag schatten
    Heel veel liefs en dikke knuffels. De boeken zijn onderweg. xxxxxxxxxxxxxxxxx
    mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2006

THNX

30 April 2006

vluchtgegevens

28 April 2006

Hot hot hot

24 April 2006

Change of plans

20 April 2006

nog 1 week
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1248
Totaal aantal bezoekers 64116

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2005 - 08 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: